Cruciaal voor jouw merkbeleving, onderscheidend vermogen en loyaliteit
Branding is het proces van het creëren en uitdragen van een sterk, herkenbaar en vooral ook authentiek en betrouwbaar verhaal. Denk daarbij aan het helder vastleggen van het DNA en mentaliteit rondom een bedrijf, product of dienst. Het doel van branding is om een consistente en positieve associatie te creëren waardoor klanten en talenten het merk sneller herkennen, vertrouwen en waarde toekennen.
Vervolgens ga je dit unieke verhaal uitwerken in een visuele identiteit, zoals campagne/communicatie concept, logo, kleurgebruik, lettertypes, beeldgebruik en tone of voice voor o.a website en social media.
Een BrandBook legt dit allemaal vast. Zie het als een algemeen ‘handboek’ voor iedereen die met het merk te maken krijgt en op deze manier een helder beeld schept van wie je bent en waar je voor staat. Van de marketing afdeling, huidige collega’s tot potentiële klanten, nieuwe medewerkers en stagiaires.
Een BrandBook is dé manier om de essentie van jouw merk vast te leggen.
Een goed BrandBook maken is best een klus, omdat het vraagt om strategisch en creatief denkwerk om het unieke en authentieke naar boven te halen. Met name ook op de iets langere termijn. Het is dus geen marketing trucje in het kader van ‘verzin maar iets slims om vanaf volgende week meer omzet te draaien”.
Het ervaren Koek Brainwave team is gespecialiseerd in het samen ontwikkelen van Brandbooks. Wil je weten hoe dat er uit kan zien? Download dan hier onze eigen versie!
Bekijk een aantal pagina's van het brandbook van Koek.
De Ideeënfabriek
Liessentstraat 9a
5405AH, Uden