Creative innovatorsDelightful experiences
Creative innovatorsDelightful experiences

Branders

Aanbieder van online casino's

De uitdaging

Ontwikkel een schaalbare en flexibele merkpropositie die zich aanpast aan verschillende doelgroepen en tegelijkertijd de online spelervaring van de spelers voortdurend verbetert en optimaliseert.

De oplossing

Vijf fascinerende online casino's. Elk casino heeft een andere spelersbasis, wat elk casino uniek maakt.

Samen met onze klant Branders hebben we Slot Planet, Fruity Casa, 21 Casino, Casilando en Play Grand Casino opnieuw ontworpen en van een nieuwe merkidentiteit voorzien. Vervolgens hebben we een framework ontwikkeld waarop alle vijf merken zijn gebouwd, met als resultaat fascinerende webapps. Benieuwd hoe we dit hebben gedaan? Lees meer over het proces.

Hackathon time!

Voor alle vijf merken reisden we met een deel van ons team naar Malta om een hackathonweek te houden samen met onze klant. De vier stappen in al deze hackathons waren:

Strategic concept

We beginnen met het doordenken van het strategische concept achter een app of website. Hier hebben we grondig de behoeften van de doelgroep besproken, wat ze leuk vinden en hoe we hen op de best mogelijke manier kunnen bedienen.

User Experience Design

Ondertussen denken we na over hoe we de app gebruiksvriendelijk en toegankelijk kunnen maken. We maken wireframes en een doorloop van de app. Daarnaast vertalen we de merkpropositie naar een online ervaring die op maat is gemaakt voor de doelgroep.

Redesign & rebranding

Dit draait allemaal om het creëren van een tone of voice en een passende visuele identiteit voor het casino. Wanneer de UX-experts de flow van de app hebben uitgewerkt en alle schermen zijn doordacht, beginnen de ontwerpers met het toevoegen van de visuele elementen.

Een casino framework

Na de eerste hackathon brachten we de visuele ontwerpen en wireframes voor Slot Planet samen. Nu kunnen we eindelijk beginnen met het realiseren van het eerste casino!

Met de toekomstige ontwikkeling van nog eens vier merken in gedachten hebben we een op maat gemaakt framework ontwikkeld voor alle vijf casino's van Branders. Het idee hierachter is om onderzoek en ontwikkeling te centraliseren en zo te versnellen. Dit stelt ons in staat om op een snelle en efficiënte manier te ontwikkelen, met behoud van hoge kwaliteit.

Nu konden we gemakkelijk alle vijf merken ontwikkelen met het framework als basis. Elke optimalisatie of update van het framework komt direct ten goede aan alle vijf casino's tegelijk. Iets wat je zeker nodig hebt in de snel veranderende iGaming-markt.

Continuous Development

Iets wat wij essentieel vinden voor succes is Continuous Development. Wij geloven dat het echte werk pas begint nadat de apps zijn gemaakt. Nu kunnen we ons echt verdiepen in de gebruikers van de casino's om de app nog gebruiksvriendelijker en beter passend te maken. Hoe doen we dat?

Data analysis and user testing

Wat zijn de voorkeuren van de spelers, waar hebben ze moeite om hun favoriete spel te vinden, welke ontvangen berichten waarderen ze, of waar op hun inlogscherm kunnen we hen nog beter van dienst zijn? Dit zijn slechts drie van de honderden cases waar we elke dag aan werken!

Dit is waar echte waarde en impact worden gerealiseerd, omdat we door de ogen van de eindgebruiker kijken. Zo zullen ze nooit meer een ander casino kiezen!

De belangrijkste ingrediënten voor succes:

  • Samenwerking met de klant op locatie (om te beginnen met een solide basis).

  • Empathie: elkaar vertrouwen in het proces en de eindgebruiker begrijpen.

  • Proactief denken en creatief zijn!

Creative innovatorsDelightful experiences