Een internationaal platform om wijnmakers en wijnkopers met elkaar te verbinden
Een plek om authentieke wijnboeren in contact te brengen met wijnkopers van over de hele wereld.
Een revolutionair online wijnplatform, ontstaan in een achtertuin in het hart van de Belgische Ardennen.
Ja! Letterlijk. Bas en Nathalie, de oprichters van het platform, hadden deze droom al jaren en gaven ons de kans om twee weken in hun achtertuin te wonen en werken, om dit platform vanaf nul op te bouwen. Wij geloven er sterk in om nauw samen te werken met onze klanten om snel een goed gevoel te krijgen bij het doel, het idee, de markt en de doelgroep, iets wat verplicht is om een uniek merk, een aansprekende campagne en een bijpassende Web App te creëren.
De ervaring van een discovery session, hackathon en de ontwikkeling in de open en frisse Ardennen gaf ons net dat beetje extra spirit om het maximale uit deze 2 weken te halen. Een kopje koffie, internet en onze laptops is alles wat we nodig hebben. Dus eh, hackathon op Mars binnenkort, Elon Musk?
We zijn trots om het resultaat van deze spannende uitdaging te presenteren. Bekijk onze video en krijg een idee hoe dit soort "openluchtcreatie" werkt.
We kunnen ons eigenlijk niet voorstellen om geweldige online producten te ontwikkelen zonder eerst een brandbook te ontwikkelen. Deze sterke en authentieke richtlijn maakt dingen zo efficiënt, consistent en gemakkelijk.
Nou, eigenlijk is het maken van geweldige visuele ontwerpen voor de Web App de volgende stap na het maken van een brandboek. Wij denken er graag zo over: een geweldig ontwerp geeft gebruikers dat onbewuste gevoel van verbondenheid met uw merk. Het voelt vertrouwd en biedt veel 'sticky' power.
Het platform dient om authentieke wijnboeren te verbinden met wijnkopers van over de hele wereld. Nou, deze telers en handelaren moeten zich eerst bij ons platform aansluiten, toch? Daarom hebben we een marketing- en verkoopcampagne gecreëerd die de perfecte customer journey stimuleert voor de onboarding van nieuwe leden.
Wat we het allerleukste vinden: het creëren van die fascinerende Web App. Uiteindelijk draait het allemaal om een geweldig product. Dit is waar onze UX-designers en ontwikkelaars samenwerkten om de perfecte web-applicatie te creëren die het voor leden gemakkelijk en aantrekkelijk maakt om zich te registreren, een profiel aan te maken, elkaar te ontdekken en met elkaar in contact te komen via het Revino-platform.
We gebruikten onze bekende methoden om deze uitdaging aan te pakken. Om snel maar ook kwalitatief tot deze resultaten te komen, deden we een discovery session en een hackathon. Dit alles in slechts twee weken!
Voordat je begint met het ontwikkelen van een perfect online product, wilt je gemeenschappelijke doelen definiëren en bepalen wanneer het project een succes is. We doen dit met Key Success Factors en Key Performance Indicators. Ook worden hier enkele serieuze vragen en uitdagingen over het oorspronkelijke idee aangepakt. Er is altijd nog veel waarover je nog niet hebt nagedacht!
Waar de magie gebeurt. Dit is waar het eindproduct en merk daadwerkelijk worden "opgericht". We gebruiken creatieve technieken om een passende naam, kleuren, tone of voice en identiteit voor het merk te bedenken, op basis waarvan onze designers de eerste schermen gaan schetsen. Ondertussen denken onze UX-designers en strateeg na over het businessmodel, de marketingstrategie en de structuur van de uiteindelijke Web App.
Volgende stap: de design sprint. Alle verzamelde deliverables van de hackathon worden samengevoegd in één logisch product. UX-designers maken samen met onze developers een designsysteem, waarna de developers beginnen met het ontwikkelen van het uiteindelijke productwerk.
En dan zijn die twee weken voorbijgevlogen en daar is het dan… www.revino.app
We noemen het een MVP, een minimum viable product. Niet alle details worden meegenomen, maar het product doet wat het moet doen; wijnboeren en kopers verbinden in een goed gemaakte applicatie.
Revino is een typisch project voor continue ontwikkeling. Zodra de MVP is gelanceerd, begint het 'echte' werk. Hier zijn enkele van de volgende stappen en productiteraties:
Marketingactiviteiten om exposure te creëren en nieuwe leden voor het platform te verzamelen.
Onderzoek naar het eerste gedrag van gebruikers.
Verbeteringen op basis van de eerste bevindingen van het werkende product.
Nieuwe functies toevoegen die het product helpen zijn doelen te bereiken.
Wauuuuuuw!