Elk proces begint namelijk bij elkaar leren kennen. En hoewel een kennismaking natuurlijk gezellig en leuk moet zijn, zien wij het ook als informatie vergaren. Je leert over degene die tegenover je zit, en de reden dat ze er zitten. Je kunt hier al enorm veel leren over waar de opdracht vandaan komt en hoe de rest van je proces er uit kan zien!
Iedereen heeft een ander beeld bij een mooi BrandBook. Zo kun je wel een leuk voorbeeld BrandBook vinden, maar je kunt nooit helemaal kopiëren bij iets wat zo persoonlijk is. Daarom is het belangrijk om, gebaseerd op je kennismaking, iets te organiseren waardoor beide partijen de ideeën op tafel kunnen leggen. Het is tenslotte een persoonlijk proces die het verhaal van een bedrijf en merk op tot leven moet brengen.
Hoe stom het ook klinkt, maar voor een goed BrandBook is ook bijna altijd ervaring nodig. Iemand die meer over branding weet of zelfs al voorbeelden heeft gemaakt. Waarom heb je ervaring nodig voor een BrandBook? Deze personen hebben al meerdere exemplaren gemaakt, maar ook tallozen voorbeeld BrandBooks gezien. Zij kennen veel leuke en unieke uitvoeringen, en weten hoe je een verhaal tot leven kunt brengen op een manier die juist bij het merk past.
Nee, we beginnen nog niet aan het BrandBook, maar nemen je wel mee in onze gedachten. Dit is onze "Freak" fase. We laten de beste designers los gaan op de ideeën en verhalen die zijn gevormd tijdens de creatieve brainstorm. Dit betekent ook veel iteraties en creativiteit.
Zo, nu hoef je jezelf de vraag "Hoe begin je met je branding" niet meer te stellen. Tenminste, dit is hoe wij het ongeveer aanpakken. Uiteindelijk hangt het namelijk van je bedrijf, situatie en ideeën af. Elk merk is namelijk uniek!
Ga nu aan de slag!